10 май 2008

С Garmin GPS 60 и кирилица

Когато преди три години си купих Garmin GPS60, го харесах заради USB входа и доброто ловене на сигнала. Не го харесах обаче заради липсата на кирилица (нещо нормално за всичките им модели до сега), малката памет (само 1 MB) и липсата на възможност за показване на истински карти.
Как може частично да се реши проблема. Въпреки липсата на поддръжка на кирилица в GPS-устройствата, нищо не пречи показването на имена на кирилица в MapSource:
От друга страна, ако в GPS-а се качи карта без линии и полигони, тя ще заеме много по-малко от 1 MB. Ако към всяка точка е добавена и справка за надморската височина, информацията става добра даже и без видими хоризонтали.

С други думи, ако има две различни карти - едната на кирилица за инсталиране в MapSource, а другата - транслитерирана на латиница за качване със SendMap в GPS-a, проблемът е почти решен.
Ако желаете да инсталирате тази карта, продължете тук. Естествено, и този мой софтуер е забранен за българските търговци на недвижими имоти и туроператори, както и за фигуриращите тук.
Още карти и тракове можете да получите от topomaps.info и GPSenjoy.com.

10 коментара:

  1. Анонимен24.05.08 г., 16:51

    iskam da popitam zashto kato go instalna na GPS 60 mi se pokazvat iroglifi na mestata i gredovete ne e na latinica ili na BG imam iroglifi na karttata molq pomognete mi pishete mi na mlo@abv.bg

    ОтговорИзтриване
  2. Здрасти. Картата се вижда само от компютъра с кирилица. В GPS'а няма начин - Garmin са забравили да сложат. На теб обаче нищо няма да ти коства, ако пишеш тук с кирилица.
    Опитал си се да инсталираш картата на кирилица през MapSource. Вместо това, трябва да отвориш папката "C:\GPS\maps\BulgariaPOI\", да включиш GPS-а и да щракнеш два пъти върху иконата "poiBulgaria.exe".
    Ще излезе един черен екран и ще започне да показва колко процента от картата са прехвърени в GPS'a. След като свърши, прозорецът ще се затвори. Ако GPS'ът не покаже че картата е качена, трябва да го рестартираш ръчно (може да ти се наложи да извадиш батериите, за да го изключиш). След рестартирането трябва да работи нормално.

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен13.07.08 г., 16:25

    аз лично много ти благодаря за труда,който си положил.Инсталирах си картата на моята 60-ка и си работи без проблем.Естествено е доста "постна" но за 1 МB-толкоз.
    В случай,че ъпгрейднеш нещо-качи го или напиши някъде едно ръководство как да се справяме сами.Аз съм си доволен от машината и не ми се сменя.А дали има начин да се увеличи паметта или да се направи малко по-подробна картата?

    ОтговорИзтриване
  4. В момента допълвам картата с нови точки. Доколкото ми е известно GPS60 не може да се ъпгрейтва, така че картата трябва да е по-малка от 1MB.
    Да, иначе GPS60 работи добре, хваща сигнала когато eTrex не знае къде е. Освен това има хубава жълта кутия, която се вижда от далеч. Абе и аз си го харесвам.
    Скоро ще кача новата версия на този адрес: www.javaapps.hit.bg

    ОтговорИзтриване
  5. Здравей.
    Картата е супер, и май е единствената която се намира за този модел.Аз също я бях инсталирал на моя GPS 60 и си работеше идеално, но ми се видя малко претрупана/като че ли в пъти повече от това което ти е нужно/.И за това реших да пробвам да си направя собствена карта и след много мъки накрая успях.Искам да кажа че GPS 60 може да разпознава кирилица. Картата която аз успях да си направя е на роден език.Иначе поздрави за това което сте направил, със сигурност ще е от полза за много хора, аз също исках да направя моята да може директно да се инсталира в GPS-са но не успях/не разбирам много от тези неща/.Иначе с удоволствие и аз също бих я предоставил моята свободно.

    ОтговорИзтриване
  6. Здрасти и благодаря за коментара.
    Всичко необходимо за правене на карта за Garmin може да се изтегли от http://www.cgpsmapper.com
    Има една програмка SendMap за инсталиране на картата директно в GPSa:
    http://www.cgpsmapper.com/download/sendmap20.zip
    Ако искаш да я предоставиш за теглене, дай някой линк.

    ОтговорИзтриване
  7. Здрасти
    От доста време се каних да ви пиша но бях загубил линка на блога ви, но днес случайно ми попадна и реших да се похваля.След доста ровене из форумите успях да направя картата както трябва, дори съм я публикувал надявам си и аз да помогна на някого с моята карта.Ето и линк ако желаете да я разгледате:
    http://www.garminclub-bg.com/index.php?topic=790.msg1453#msg1453
    Искам да попитам. Прави ми впечатление че в по-гъсти гори GPS 60 губи сигнал понякога а има букса за външна антена.Това би ли решил проблема /външна антена/, понеже този модел не е с високочувствителна антена като по-скъпите модели.

    ОтговорИзтриване
  8. Тъпото обаче е, че на моя GPS60 излиза със знаците от CP1252

    ОтговорИзтриване
  9. Да, просто не си бях ъпдейтнал GPS-a

    ОтговорИзтриване
  10. Нормално е всеки GPS да губи сигнала, особено ако се мъчи в някое обрасло дере. Антената би помогнала, ама на кого му се мъкнат излишни неща ? :)

    ОтговорИзтриване